Internet Info, s.r.o. Lupa Root Měšec Podnikatel DigiZone Slunečnice Vitalianew Bomba Navrcholu Weblogy Jagg Woko Dobrý web Computer.cz SK: MojeLinky
Root.czBlogyStanislav Hoferek: K životu potrebujem kyslík, vodu, lásku a mouse gestures…

Ďalšie plagáty? Prosím, dajte nám pokoj!

Elven, 24. 06. 2008, 19:02 v kategorii Hlúposť, štítky: , , ,

V televíznych správach som si všimol informáciu o tom, že budú uverejnené ďalšie plagáty. Pani Tutková znovu zachraňuje svet, a my, ľudia, trpíme...

Ale pekne poporiadku. Mám rád ľudí, ktorý majú radi ľudí. Čo sa o pani Tutkovej povedať nedá. Táto osoba, ktorú by som medzi priateľmi nazval dosť nepeknými slovami, sa snaží dlhodobo bojovať proti interupciám. Nie cestou poskytnutia informácií, ale hnusnou (a to je slabé slovo) kampaňou na internete a na billboardoch po celom Slovensku. Na týchto "reklamných materiáloch" je hnusne rozpytvaný ľudský plod, ktorý, podľa jej organizácie, odradí matky od potratov. Aká je však pravda? A prečo vlastne s tým všetkým nesúhlasím?

Zoberme si do úvahy niekoľko ľudí. Len tak náhodne:

dievčatko navštevujúce prvý stupeň základnej školy

študent SŠ

študentka SŠ

pracujúca žena

pracujúci muž

žena po pôrode

žena po potrate

dôchodca

Ako na to títo ľudia zareagujú? Individuálne, no aj tak prakticky rovnako.

Dievčatko z toho moc happy nebude. Zľakne sa toho, bude sa pýtať rodičov čo to znamená, a nech mu to vysvetlia hocijako - výsledkom je smútok, strach, pocit úzkosti. Však ešte nedávno sa hrala z bábikami, a teraz nejaké dieťa úplne dosekané. Hnus? Nie hnus... pretože hnus je veľmi slabé slovo...

Študent s IQ nad 80 začne krútiť hlavou... aký má toto účinok? Pozerá sa na to ako na reklamu niektorej poštukanej sekty, neonacistickej skupiny atď. Skrátka niečoho divného, neľudského. Študentka reaguje rovnako - až na jednu maličkosť. Sama bude matkou, takže bude v nej odpor ešte dlhšie. O depresiách ani nehovorím.

Pracujúci človek si to zoberie tak ako akúkoľvek inú reklamu na podivnú blbosť. Tak ako reklamu na politickú stranu. Až na to, že táto ukazuje rozpitvané decko. Taktiež si dospelí uvedomujú, že takéto billboardy poškodzujú hlavne deti, ženy po potrate atď.

Žena po pôrode? je jej zle. Žena po potrate? je jej veľmi zle. Nie je to len tak vzdať sa dieťaťa. Výčitky, psychika v kýbli. Žena, ktorá to podstúpila, sa často hanbí za seba a potrebuje oporu. Ak jej ju niekto poskytne, ak nájde podporu u rodiny, priateľov... pohodička. No nájde sa pani Tutková a vrazí jej dýku do srdca - znova a znova a znova.

Dôchodca? Len si povie... kam smeruje svet, ak mohol niekto dovoliť taký hnus.

Účinok kampane je jednoduchý - menej potratov, teda "maximálneho zla". Aspoň teda oficiálne. Neviem však o nikom natoľko zdegradovanom, kto by sa rozhodoval o nechaní si dieťaťa na základe trápnej drahej a - poviem to narovinu - bezcitnej kampane pomätených ľudí.

Ešte niečo. Pani Tutková chcela, aby boli celé kampane preplatené zo štátneho rozpočtu. Názor si vytvorte sami.

Okrem toho... rôzne konzervatívne cirkevné zoskupenia sa dištancujú od pani Tutkovej a jej kampane. Vzniká teda určitá paranoja, keď ide jedna malá bezcitná organizácia vedená pani Tutkovou sama proti všetkým. Zas a zas. Výjde jej to tento rok? Podarí sa jej "zachrániť" tento svet?

Obrazový materiál neprikladám - je na internete pre záujemcov. Pochybujem, že by chcel každý človek tie materiály vidieť.

Komentáře (25)

  1. 24. 06. 2008, 19:32 Elven napsal:

    tak trochu sa ospravedlnujem ze pisem na temu nesuvisiacu s linuxom a celkovo softverom...

  2. 24. 06. 2008, 22:07 Andrej napsal:

    wtf?

  3. 25. 06. 2008, 06:46 4310d napsal:

    Zřejmě se jedná o nějakou ortodoxní katoličku, feministku ... etc.
    http://tutkova.blog.sme.sk/
    http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=utf-8&q=tutkov%C3%A1

  4. 25. 06. 2008, 09:34 kotrcka napsal:

    ale je pekna - ja by som s nou svet rad zachranoval.

  5. 25. 06. 2008, 11:03 Rampa Mac Kuak napsal:

    Takovouhle paní by na potkání přizabil. Ne za sebe, ale za moji manželku, za moje kamarádky a moje známé. Takto nějak si představuju fanatizmus, ne jako ty zfanatizované linuxáky. A podívejte se do Polska jak to tam vypadá.

  6. 25. 06. 2008, 16:34 Elven napsal:

    5: tak to nie si sam...

    4: pekna? co ja viem...

    3: jj ona. ale ak ona je krestanka tak ja som z marsu

  7. 25. 06. 2008, 17:14 dent napsal:

    Řečeno slovy klasika:

    Chtěl bych mít syna, abych mu mohl zakázat si ji vzít.

  8. 25. 06. 2008, 20:34 Elven napsal:

    7: pekne slova :)

  9. 26. 06. 2008, 07:12 afdgsfd napsal:

    ak tie plagaty zachrania len jeden ludsky zivot, tak to stoji za to.

  10. 26. 06. 2008, 09:01 Elven napsal:

    9: zachrania? co je to ta "zachrana" podla teba? a co ostatny ktorych to doslovne odrovna?

  11. 26. 06. 2008, 13:28 deus napsal:

    If you're pre-born, you're fine, if you're pre-school, you're fucked.
    aneb George Carlin: Abortion
    http://youtube.com/watch?v=61IE-SkAtug

  12. 26. 06. 2008, 22:43 f napsal:

    No, na pani Tutkovou by mel skocit nejakej uchylak a dite ji udelat.
    Chtel bych videt, jestli si to necha, nebo ne...

  13. 27. 06. 2008, 10:12 Elven napsal:

    12: blaznivy napad... no rozhodne zaujimavy...

    a co keby ten uchylak mal k tomu dake to HIV, syfilis, kvapavku...

  14. 27. 06. 2008, 18:30 BLEK. napsal:

    13: A co kdyby to dokonce byl psychopat!

  15. 27. 06. 2008, 22:03 Dan napsal:

    Pošleme na ní BLACKa! :o )
    A teď vážně-takové "bojovníky za pravdu" bych postavil někam do kouta, ať si hulákaj do zdi a neotravujou s tím normální lidi...

  16. 28. 06. 2008, 11:22 Elven napsal:

    15: Dan, no tak... tito "bojovnici za pravdu" zachranuju zivoty, mozno aj dva. To, ze to zabije 50 ludi a zo stoviek urobi ludske trosky, je len vedlajsi efekt...

  17. 30. 06. 2008, 11:06 afdgsfd napsal:

    10: pravda ludom vadi, lebo ukazuje na ich zle konanie. mne plagaty nevadia. rovnako ako mi nevadi, ak by mi v autoskole ukazali ako dopadnu ludia po tazkych autonehodach, pluca fajciara, pecen alkoholika, smrt zavisleho na drogach a pod. je to tvrda skusenost, ale urcite poucna, lebo uz viem co sa mi moze stat bez toho aby som to musel prezit na vlastnej kozi.

  18. 1. 07. 2008, 10:32 karin napsal:

    no tak vezmite si 16-rocne dievca, druhacka na strednej, ide so spoluziakmi na chatu, trocha priliz sa opije a ani si nepameta co sa stalo. O mesiac jej to je jasne. Dotycny chalan sa na nu vybodne a rodicia ju chcu vyhodit z domu. Uzivit dieta z nejakych prispevkov? Bez maturity si ani nenajde pracu (aspon nie poriadnu). Pred piatimi rokmi sa este hrala s babikami.
    Tak ide na potrat. Nie je to nic lahke, ani prijemne, dokaze to uplne znicit psychiku, vela dievcat potom spacha samovrazdu(alebo aspon chce)...vycitky svedomia ze zabila dieta, SVOJE dieta, predstavy ako by vyzeralo o 3roky, ako by s nim isla do skolky, ako by vyzeralo ked sa dostane do jej veku...
    po tom vsetkom (niekedy po tyzdnoch liecenia) vyjde z nemocnice a uvidi takyto plagat...

    Ak chce pani Tutkova zachranit nenarodene deti, nech nemina peniaze na billboardy ale da ich tymto "mamickam", kupi im kocarik, jedlo pre dieta, ...

  19. 1. 07. 2008, 12:04 dagsoftware napsal:

    Asi som jeden z mála, ale táto kampaň Právo na život bola podľa mňa fenomanálna. Organizátori sa nebáli ukázať realitu. Realitu bezcitného krutého (a beztrestného!) vraždenia bezbranných ľudí. Podľa vážho myslenia by asi bolo správne, že ak by bol život bez niekho z vás jednoduchší, že by vás "pre dobro spoločnosti" jednoducho zabili.

  20. 1. 07. 2008, 12:10 dagsoftware napsal:

    17: +1

  21. 2. 07. 2008, 13:17 afdgsfd napsal:

    18: ak by tvoje 16-rocne dievca videlo takyto plagat este pred vyletom na chatu, asi by si dala vacsi pozor aby sa neopila do nemoty.
    potrat je najlepsie riesenie len z kratkodobeho hladiska. jeden z dlhodobych nasledkov potratov si spomenula sama.
    kazda chyba sa da aspon scasti napravit a splodenie teraz nechceneho dietata sa nemusi riesit jeho zabitim.

  22. 2. 07. 2008, 20:30 Elven napsal:

    18: plne s tebou suhlasim, vynikajuce nazory... alebo aspon velmi podobne tym mojim :)

  23. 2. 07. 2008, 20:33 Elven napsal:

    19: myslis, ze my si prajeme aby boli deti zabijane? ze len tak z nudy ideme zabit dake dieta?

    ak bola ta kampan fenomentalna, tak si minimalne emo alebo nejaka nacisticka neviem co... nic v zlom ale nic ine ma nenapada...

    a okrem toho - tie plagaty neukazuju realitu. ukazuju tu, co je nakonstruovane tak, aby to utocilo na ludske city

  24. 3. 07. 2008, 12:12 akomano napsal:

    Neviem, neviem ci statistiky potratov tak spolahlivo tahaju hore 16-tky, ktore otehotneli ozrate na mol na chate so spoluziakom, alebo zeny znasilnene nejakym uchylakom v parku. Ono to bude mozno z 3/4 len o tom, ze by sa tym ostatnym (deckom) "postihnutym" znizil zivotny standard.
    A ohladom toho ci je kampan nechutna... Je.
    Len doteraz som nepochopil, ci je zlou, alobo dobrou znamkou spolocnosti, ked pouzkazuje na nehumanne konanie. Preco sa potom vlastne zaujimame napriklad o take veci ako boli genocidy povedzme v Juhoslavii... Ved je nechutne pripominat ze niekde ludi zabijaju.
    Neviem. Ja by som sa samozrejme nemal vyjadrovat, kedze nemam nazor na tuto temu rovnaky, ako je dnes normalne, navyse mam deti, je mi dobre(rozumej som schopny ich uzivit aj ich lubit), takze vobec nemam pravo kritizovat tych chudacikov, ktori si spravili deti, len sa im nexce ich aj chovat. Mal by mi sudruh Hranol zvysit dane...

  25. 3. 07. 2008, 15:16 Elven napsal:

    24: zodpovednost... miestami neznama vec...

    a este ked sa do toho pletie nejaka cirkev alebo nejake divne zoskupenie...

    co je zle na tom povedat mladej mamicke ze ak ano tak toto a ak nie tak toto...

    a tie sestnastky... kedze nepijem a na chaty ma nik nepoziva, tak som zas ten co nie je in a cool atd :)

Přidej komentář